3.2. Domain mainostuksen keskiössä

Domain mainostuksen keskiössä

Domain mainostuksen keskiössäKatsoo tai kuuntelee mitä tahansa mediamuotoa, televisiota, painettua lehteä, radiota…on niissä olevien mainosten keskiössä miltei aina domain, eli verkkotunnus. Tämä on tehokkain keino saada potentiaaliset asiakkaat tutustumaan yrityksen tarjontaan laajasti juuri siitä näkökulmasta, josta sen halutaan tapahtuvan kotisivujen (oman median) kautta.

Jos kyseinen mainos sisältäisi hankalasti muistettavan nimen, menettäisi katsoja ja/tai kuuntelija mainoksen sisällöstä sen tärkeimmän yksityiskohdan, jolla asiakas saadaan oman tuotteen tai palvelun esittelyyn. Mainoksien pituudet ja laajuudet ovat usein hyvin tarkasti ennalta mietittyjä, ja siksi mainoksen tehokkuus on mahdollisimman kustannusedullista toimintaa, mitä tahansa mediamuotoa käytetäänkään. Jos yli 50% potentiaalisista asiakkaista ei muistaisikaan jatkomarkkinointikanavan nimeä pelkästään hankalan verkkotunnuksen takia, olisi tämä tosiasiassa pääosin hukkaan heitettyä mainontaa ja rahaa.